Aby zapisać się na listę naszego newslettera, prosimy podać swój adres email:

 

Wyszukiwarka e-Polityki :

 

Strona Główna  |  Praca  |  Reklama  |  Kontakt

 

   e-Polityka.pl / Artykuły - Kraj / Ocieplanie wizerunku Lecha Kaczyńskiego               

dodaj do ulubionych | ustaw jako startową |  zarejestruj się  

  ..:: Polityka

  ..:: Inne

  ..:: Sonda

Czy jesteś zadowolony z rządów PO-PSL?


Tak

Średnio

Nie


  + wyniki

 

P - A - R - T - N - E - R - Z - Y

 



 
..:: Podobne Tematy
29-05-2010

 

27-02-2010

 

09-07-2009

 

02-04-2009

 

06-11-2007

 

24-10-2007

 

15-10-2007

 

+ zobacz więcej

Ocieplanie wizerunku Lecha Kaczyńskiego 

21-01-2010

  Autor: Michał Jezierski
Rok 2010 jest dla polskich polityków rokiem kluczowym ze względu na zbliżające się wybory prezydenckie. Głównymi kandydatami w walce o fotel prezydencki są Lech Kaczyński oraz Donald Tusk, choć oficjalnie nie zgłosił jeszcze swojej kandydatury. Z opublikowanych dotąd sondaży jasno wynika, że druga tura wyborów rozstrzygnie się między tymi dwoma rywalami. Jednakże w takim starciu urzędujący prezydent nie ma szans na reelekcję.

 

 

Wątpliwość reelekcji powoduje, że czołowi spin doktorzy PiS-u i osoby z najbliższego otoczenia prezydenta pracują nad strategią mająca przynieść znaczną poprawę wizerunku oraz wpłynąć na pozytywny odbiór Lecha Kaczyńskiego w społeczeństwie. Warto przy tym podkreślić, że dotychczas prowadzone wysiłki oraz zamierzenia nie przynosiły wymiernych rezultatów. Wszelkie pomysły wizerunkowe okazywały się chybione, a wśród nich warto wyróżnić kampanię z roku 2005 i billboardy przedstawiające szczęśliwą rodzinę, wówczas kandydata w wyborach, które okazały się być nie do końca prawdziwe.
   
Problemem w kreowaniu wizerunku Lecha Kaczyńskiego jest sam charakter obecnego prezydenta. Bez względu na podjęte działania i środki, nie ma możliwości przezwyciężenia pewnych kompleksów, animozji, jakie żywi prezydent czy też insynuacji, o których często wspomina. Co więcej, prezydent odwołuje się niezwykle często do przeszłości. To przeszłość i polityka historyczna była głównym nurtem prezydentury Lecha Kaczyńskiego. Brak prezydentowi wizji współczesnej Polski, funkcjonowania w coraz szybciej zmieniających się realiach. To wszystko składa się na problemy wizerunkowe prezydenta.
   
Najnowszym pomysłem na ocieplenie wizerunku Lecha Kaczyńskiego i zbudowania pozytywnego obrazu prezydenta jest większa aktywność głowy państwa, szczególnie w odniesieniu do przedsięwzięć o charakterze charytatywnym czy też rozrywkowym. Stąd udział prezydenta w tegorocznym Balu Dziennikarzy i pozowanie do zdjęć wraz z Dodą. Pozostaje pytanie czy taki sposób na promowanie prezydenta jest słuszny?
   
Jeśli nie nastąpi żaden kataklizm, który mógłby zagrozić Donaldowi Tuskowi, o ile zdecyduje się on na udział w wyborach i nie pojawi się kandydat zdolny do zagrożenia obecnemu prezydentowi, Lech Kaczyński nie ma wielkich szans na reelekcję. Dlatego zasadność tworzenia nowych kampanii wizerunkowych i udział prezydenta w wyborach staje się mocno wątpliwy.

 

  drukuj   prześlij na email

  powrót   w górę

Tego artykułu jeszcze nie skomentowano

Copyright by (C) 2007 by e-Polityka.pl - Biznes - Firma - Polityka. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Kontakt  |  Reklama  |  Mapa Serwisu  |  Polityka Prywatności  |  O nas


e-Polityka.pl