Aby zapisać się na listę naszego newslettera, prosimy podać swój adres email:

 

Wyszukiwarka e-Polityki :

 

Strona Główna  |  Praca  |  Reklama  |  Kontakt

 

   e-Polityka.pl / Aktualności / Słowa papieża promowały browar               

dodaj do ulubionych | ustaw jako startową |  zarejestruj się  

  ..:: Polityka

  ..:: Inne

  ..:: Sonda

Czy jesteś zadowolony z rządów PO-PSL?


Tak

Średnio

Nie


  + wyniki

 

P - A - R - T - N - E - R - Z - Y

 



 
..:: Podobne Tematy
21-11-2010

 

19-09-2010

 

09-05-2009

  Benedykt XVI odwiedza meczet

28-04-2009

 

08-03-2009

 

15-02-2009

 

04-02-2009

 

+ zobacz więcej

Słowa papieża promowały browar 

16-10-2006

  Autor: Anna Dziedzic
"Tu wszystko się zaczęło" - słowa jak setki innych. Dlaczego więc na banerze promującym browary Żywieckie wzbudziły tak wielkie oburzenie ? Bo to słowa papieża Jana Pawła II wypowiedziane podczas pielgrzymki do Wadowic.

 

 

Dlaczego z pozoru niewinny baner wzbudził tyle kontrowersji ?

Mieszkańcom byłego województwa bielskiego to zdanie kojarzy się tylko ze słowami Papieża, które Jan Paweł II wypowiedział podczas pielgrzymki do Wadowic w czerwcu 1999 r."W tym mieście, w Wadowicach, wszystko się zaczęło. I życie się zaczęło, i szkoła się zaczęła, i studia się zaczęły, i teatr się zaczął, i kapłaństwo się zaczęło" mówił papież. Nic, więc dziwnego, że baner wzbudził ogromne kontrowersje wśród mieszkańców.

- Jak można do jakiejkolwiek reklamy wykorzystać słowa Ojca Świętego! - Władysław Szczotka z Żywca.

- Wiem, że dobrze, jeśli reklamy są kontrowersyjne, bo inaczej mało, kto je zauważa. Ale to po prostu podłe - Andrzej Polak z Bielska-Białej.

Stanisław Kotarba, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Wadowicach ma także poważne wątpliwości, co do treści reklamy: - Wykorzystywanie słów Jana Pawła II do celów reklamowych jest, co najmniej niestosowne, zwłaszcza, że tu chodzi o piwo. To przecież napój zawierający alkohol - dodaje.

Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec S.A, tłumaczy, że banner wisiał tylko w Żywcu, hasło to nie było nigdzie indziej wykorzystywane. Miało ono przypominać o jubileuszu 150-lecia istnienia żywieckiego browaru. Rut powiedział także, że przeprasza wszystkich, którzy poczuli się urażeni, jednak reklama była pomysłem agencji reklamowej a nie browaru, który po prostu przeoczył pomyłkę.

W sobotę po południu na ścianie budynku browaru pojawił się podobny graficznie baner, ale z innym hasłem : "Nic się nie zmieniło. Superbrands. Ponownie dla Żywca".

Nic niestosownego w banerze nie widzi natomiast Dr Bohdan Dzieciuchowicz, ekspert ds. public relations : - "To bardzo powszechny zwrot, używany od setek lat, nie są to zastrzeżone słowa. Ja nawet nie skojarzyłem tego zdania ze słowami Jana Pawła II. Myślę, że te kontrowersje wynikają przede wszystkim z nadwrażliwości lokalnej społeczności. Nie doszukiwałbym się tutaj złej woli pomysłodawców" komentuje.

 

  drukuj   prześlij na email

  powrót   w górę
  Wasze komentarze
 

  to nie cytat

(~nefe, 17-11-2009 13:56)

Opis:

  to nie cytat [ 1 ]

(~K, 16-10-2006 17:43)

Opis:

  [ 2 ]

(~Internautka, 16-10-2006 14:38)

Opis:

 

Copyright by (C) 2007 by e-Polityka.pl - Biznes - Firma - Polityka. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Kontakt  |  Reklama  |  Mapa Serwisu  |  Polityka Prywatności  |  O nas


e-Polityka.pl